fredag 5 december 2014

37-43 Höst


Vecka 37
Melwin var sjuk så jag vabbade på måndagen med honom. Annars jobbade både Daniel och jag. Tjejerna var i skolan. Jag var både hos läkaren och tandläkaren. På onsdagen fikade jag och Fanny med Zandra på Espressohouse, hon ska få agera lite sminkmodell i hennes företag "The makeup archive" gå gärna in och kolla på www.themakeuparchive.com.

Jag var med med Emelie på utvecklingssamtal på Ellen Key, det var jättebra. Var med Fanny och pratade med hennes rektor om att hon bytte spår till ekonomi, vilket jag tror kommer bli superbra för henne. Helgen var lugn och vi laddade batterierna för en ny arbetsvecka. Blev förkyld med feber på söndag kväll.

Vecka 38
Måndag till onsdag var jag hemma från jobbet med förkylning och feber. Melwin var hemma med mig på måndagen men mamma fick hjälpa mig att ta hand om honom. Resten av veckan fick Melwin vara på dagis eftersom jag inte orkade ta hand om honom. Torsdag var jag på jobbet igen.

På fredagen efter jobben, dagis och skola packade vi väskorna och väntade in Fanny och Robin för en weekend i Mantorp. När vi kom till Mantorp åt vi mat, umgicks och bubblade i spabadet. Småkillarna lekte och busade. Lördagen spenderades på Mantorp park på STCC, det var verkligen jättekul, det kommer vi att gå flera gånger på. Söndagen efter frukosten åkte vi hem.

Vecka 39-41
Dessa veckor flöt vardagen på som vanligt och alla höll sig friska. Var på studiebesök på Psykmuséet med jobbet. Jag var mammaledig med Melwin den 6 oktober när dagis var stängt. Emelie och Melwin var med kompisar efter skolan och dagis. Jag var hos tandläkaren och lagade hål. Vi var med gänget hos Linda och Mathias och hade tapastema. Så otroligt mycket god mat vi åt. Det blev en sen och mycket trevlig kväll. Jag är så glad över mina fina vänner. Emelie var då själv med Filippa hemma hos oss.

Vecka 42
Veckan började med halsont och feber för min och Melwins del, så jag var hemma måndag och tisdag. Melwin var hemma hela veckan. Daniel och mamma delade på dagarna hemma med Melwin. På torsdagen hann jag bara till jobbet och vända innan mamma ringde efter mig, hörde en gallskrikande Melwin i jämte henne. Jag hämtade honom och när jag fick se att han inte kunde gå upprätt så ringde jag 1177, som sa att vi skulle åka direkt till akuten. Väl där vi fick komma in på ett rum, han kved verkligen av sina magsmärtor. Daniel kom efter att han kommit till stan.



När vi var på akuten fick Melwin plötsligt hög feber på en timma. Efter 4 timmar och konsultation skulle skulle vi bli inlagda på barnavdelningen. Melwin fick smärtstillande. Efter någon timme såg vi att smärtan inte var lika ihärdig, men han var tagen och kunde fortfarande inte gå upprätt. Väl på plats på barn blev vi isolerade. De röntgade hans mage men allt såg bra ut. Den diagnosen de kunde ställa var antingen irriterad blindtarm eller körtelbuk. Till läkarna sa Melwin att han ville åka hem så det fick vi göra med observation under några dagar om det skulle bli värre igen.



Sjuksköterskorna bad att Fanny och Emelie skulle komma och hälsa på för att pigga upp Melwin eftersom han inte fick lämna rummet och det gjorde dem.

Väl hemma så var natten lugn och jag stannade hemma och vabbade även dagen efter, alltså på fredagen. Melwin hade ont i magen hela helgen och febern kom och gick. Helgen var vi inne och tog det lugnt, åt mat hos mor och far. Fanny var första gången hos Zandra och sminkades för första gången. Melwin sov hos Fanny och Robin på lördagen, han tycker det är så mysigt.

Vecka 43
Mormor köpte Melwin en doktorsväska av mormor eftersom han varit på sjukhus, den leker han ofta med. Melwin var febrig till och från hela veckan så både mamma tog honom när Daniel jobbade och jobbade. Jag jobbade lite extra för att få in lite flextimmar. Tjejerna var i skolan som vanligt. Den här veckan har vi tagit det lugnt hemma för att kurera sonen ordentligt.

Inga kommentarer: