lördag 6 december 2014

Vecka 44-48

Vecka 44
Höstlovsvecka för barnen och arbetsvecka för Daniel och mig. Denna vecka hade vi intervjuer på jobbet och det var roligt att få vara med i rekryteringen. Melwin har varit på dagis 2 dagar och hos mormor när Daniel och jag har jobbat de andra dagarna. Emelie har varit med kompisar hela veckan. Fanny och Robin var hos oss en kväll i veckan. På alla helgons dag åt vi middag hos mor och far. Sedan var vi på kyrkogården och efter det fikade vi med faster hos mor och far. Söndagen var Fanny och Robin hos oss på middag och umgicks.

Vecka 45
Den här veckan har Daniel och jag jobbat, barnen har varit på skola och dagis. Fanny blev sjuk i mitten av veckan. Annars flöt veckan på som vanligt. Emelie har varit lite med kompisar efter skolan. På dagis hade de drop in på torsdagen så mamma och jag var där och fikade. Mamma, jag och Melwin var i Gamleby och köpte en elljusstake till mig i present. På lördagen åt vi och Fanny och Robin mat hos mor och far. Söndagen bjöd vi Fanny och Robin på middag. Så mysigt att träffa dem, de är inte så ofta hos oss eftersom Robin jobbar så mycket. Beställde en Iphone 6 till mig själv. 

Veckan 46
Denna vecka började med att Emelie fick gå hem från skolan med halsont, förkylning och feber, hon blev hemma några dagar. Melwin och jag blev hostiga igen men vi kämpade på. Var på utvecklingssamtal med Fanny och det gick mycket bra. På onsdagen var jag på afterwork med mitt jobb då vi firande en kollegas 60-års dag. På fredagen var 4 av 5 dåliga i familjen. Mamma och jag var nere på stan och köpte julklappar. Melwin var då hos Fanny i Robins lägenhet. På söndagen tog vi det lugnt. Farmor och farfar hälsade på en sväng. 

Vecka 47
I början av veckan var Melwin hemma från dagis med förkylning och feber med mormor, när Daniel och jag jobbade. På torsdagen var vi i Oskarshamn med jobbet på föreläsningar, det var mycket intressant. Fredagen var min födelsedag och det firade jag med middag med familjen, Robin, mor och far. Mamma och jag gjorde smörgåstårta på kvällen som vi skulle äta dagen efter. 

Familjen Pettersson kom hit på lördagen och det var jättemysigt, Ellioth och Melwin lekte och hade kul. Klockan 14:00 kom mor, far, faster, Fanny och Robin. Vi åt smörgåstårta och fikade. På söndagen åkte Mahlin och Magnus hem men lämnade kvar Ellioth hos mormor och morfar. Fanny och Robin åt mat hos oss. Ellioth och Melwin lekte hos oss. 

Vecka 48
Melwin har fått ögoninflammation och får vara hemma från dagis hela veckan. Mormor var här med Melwin och Ellioth, så de kunde busa lite. Jag och Daniel jobbade. Jag tog semester tisdag och onsdag för att kurera mig från förkylningen som jag hade åkt på. Emelie var i skolan. Fanny har varit hos oss en del kvällar eftersom Robin jobbat natt. Var på vårdcentralen med Melwin på fredagen. På lördagen var Fanny och jag hos Zandra på TMA-releaseparty, det var trevligt och roligt. Jag och Daniel var iväg och köpte lite mer julklappar. Vi har även tittat på film och slappat en del.  

Inga kommentarer: