tisdag 4 mars 2014

Nytt år 2014 Vecka 1

Vecka 1
Känns motigt att gå upp när man har 3 barn hemma som sover hemma, visst jag vet att de har lov, men tur att jag gillar mitt jobb och inte har ågren för att gå dit. Dagarna bara springer på när man jobbar och det känns som att man inte hinner någonting efter alla dessa lediga dagar. Barnen har varit med kompisar en del.

Nyårsafton var vi hemma och myste lite på dagen och på kvällen skulle Fanny ha några tjejkompisar hemma. Vi i övriga familjen åkte till familjen Karlsson för att fira nyår som vi nu gjort i 11 år, det är vår tradition att fira med dem. Förra året var de utomlands och då kändes det så tomt men så blir det ibland så vi var så glada att de var hemma i år och firade med oss. I år var familjen Elmerfjord också med och firade. Vår meny bestod av förrätt: ugnsstekt gratinerad hummer, varmrätt: smördegsinbakad oxfilé med potatisgratäng, svampsås och sallad, efterrätt: marängsviss. Barnen var uppe hela tiden och de lekte och hade kul. Det var jättetrevligt som alltid. Smällde några smällare på baksidan.




Jag vet att bilderna är suddiga men det var mörkt när jag tog dem. Vi kom hem 02:30 efter att vi hämtat hem Fanny, som varit ute med sina vänner och hamnat hemma hos Robin. Nyårsdagen sov vi alla till 10:30, så det blev en sen frukost. Det blev pizza till mat för ingen var pigg nog att laga mat. På torsdagen och fredagen var det dags för jobb för mig medan resten av familjen var hemma, tjejerna var med kompisar. Jag jobbade över en del. Helgen var det lite ärende som utfördes som inte hinns med i veckorna. Vi bjöd mor och far på middag hos oss. Fanny var med Robin och kom hem sent. På söndagen var vi med familjen Gusenhav och familjen Carlsson på Leklandet i Hultsfred och barnen gillade det. Resten av helgen har vi tagit det lugnt.





Inga kommentarer: