torsdag 15 december 2011

vecka 49 Våra älskade ungar

Melwin med sin älskade gose
Måndagen gick vi upp klockan 6.20, Fanny och jag åt frukost och då ville naturligtvis lillebror också äta fast han ska äta på dagis. Fanny och jag tog på oss ytterkläderna och Melwin protesterar i vanlig ordning som han gjort den senaste veckan. Dagispersonalen och jag har kommit fram till att Melwins bästa gose ska vara kvar hemma och så får han nöja sig med  dagis gosen som är likadan som den han har hemma. Det är någon skillnad på dem som Melwin märker men inte vi, vi ser det på att den äkta har fått mindre stoppning än dagisgosen och är mer slitet på ena örat.
När jag slutat och kom hem så var mamma hos oss med Melwin, Emelie  var hos oss med Tessan och Fanny var med Alma hos oss. Jag var så trött när jag kom hem så vi åt middag och sedan satte vi oss i soffan och gosade en liten stund framför tvn. Vi lade oss tidigt. Tisdag och samma procedur på morgonen som på måndagen. Denna tisdag när jag kom hem hade min älskade mamma lagat middag till vår familj. På kvällen när Daniel hade kommit hem så åkte mamma och jag själva ner till stan och shoppade lite. Daniel hade lagt Melwin när jag kom hem. Vi lade oss i vår säng och tittade på en gammal julkalender.
Melwin i somras
Onsdag och idag började Daniel tidigt cirka 04:00 som vanligt. Jag skjutsade Fanny och Melwin och Emelie gick själv till skolan. Jag åkte till min praktikplats och idag fick jag vara med på en föreläsning om Dermatologi (hudsjukdomar) och det var mycket bra och intressant, samt att jag fick ett trevligt besök av min lärare. När jag slutat åkte jag hem och då var mamma hemma med barnen. Fanny var hemma hos oss med Alma och Emelie var ensam och satt vid datorn. Denna dag hade det varit mycket information och jag var helt slut så efter maten och när jag lagt Melwin och hade gjort alla vardagliga sysslor så lade vi oss i vår säng och tittade på en film. Torsdag och Fanny var i skolan och Emelie var hemma med Daniel och sedan hos mormor eftersom de hade studiedag på Breviksskolan. Fanny hade en halv studiedag och när hon slutat så var hon med Alma en stund. Mamma hämtade Melwin vid två denna torsdag annars brukar han gå till 16:00. Denna dag åt en klasskamrat och jag lunch ihop på Mc Donalds det var jättetrevligt. När jag hade slutat så åkte jag hem och hämtade Emelie, Melwin och mamma och sedan åkte vi ner till Stil och klippte både Emelie och Melwin. Melwin var så duktig och satt i mitt knä hela tiden, Han satt still så Petter kunde klippa honom som en fin liten kille. Svårt att se på denna bild men om man tittar på första bilden så ser man att han har en fin frisyr nu.
Melwin nyklippt och fin 8/12
Den ljuva fredagen kom även denna vecka. Idag var flickorna på skolan och Melwin fick vara hemma med Daniel och ha en riktig pappadag. Daniel skjutsade mig denna dag så skulle de komma och hämta mig när jag slutade. Emelie hade sällskap med Tessan till skolan som hon brukar. Så himla skönt det var denna fredagen fick jag sluta kl 13:00, det var ju min sista dag och det kändes lite tråkigt måste jag erkänna. Men eftersom jag fått sommarjobb där så ska jag ju träffa den trevliga personalen då. 
Vår fina Fanny
När jag kom hem så tog jag bilen med Melwin i och hämtade Emelie vid skolan och vidare och hämtade mormor hemma hos henne. Vi åkte ner till stan och shoppade lite julklappar och sedan vidare till Willys och handlade. Vi åt mat när vi kom hem. Sen så vardagspysslade jag lite medan barnen lekte och busade. Fanny var med Alma och några fler. Hon kom hem lite senare. På kvällen efter att jag var klar med allt och när Fanny och Daniel kom hem så åt vi ost, kex och vindruvor. Så skönt det är med fredag då man vet att man har två lediga dagar framför sig. Vi tittade på idol och myste lite. Men det konstigaste är att man inte orkar vara uppe så länge på fredagar, så det blev en tidig kväll även denna fredag. Så är det när man har en liten pojke som inte sover jättebra på nätterna.
Vår fina Emelie
I lördags sov vi länge även Melwin gjorde det faktiskt. Vi åt god helgfrukost och sedan började sysslorna som tex att tvätta, plocka in tvätt, plocka, städa. Daniel jobbade idag. Jag började bli förkyld så Melwin och jag sov två timmar på dagen. Emelie var hos syskonen Karlsson och lekte. Vid klockan 16.30 mötte vi farmor vid Harrys och sen bjöd hon oss på restaurang, det var jättegott. Melwin åt ingenting av hans mat även att han gillar pommes och hamburgare. Han skötte sig bra även om han hade ner en tallrik på golvet som gick sönder. När vi åkte därifrån så skjutsade vi Fanny till Alma där Evelina var, de skulle sova hos henne. På kvällen tittade vi på ensam hemma och åt lite snacks och myste. Söndagen vaknade vi klockan 7.00 och det var fint väder. Vi åt frukost som bestod av hemmagjorda ägg och räkmackor, mm vad gott det var. Både Daniel och Melwin hade ju namnsdag denna dag på Daniel dagen. Vi satt med Melwin i soffan och tittade på film. Mormor och morfar kom hit och fikade på killarnas namnsdag och efter fikat så tog mamma och jag med Melwin på en långpromenad i solen. Daniel åkte till Stadt på julbord med sitt jobb. Vi andra åt hemmagjord tomtegröt till mat. Daniel blev inte sen så vi pysslade lite hemma. Fixade i ordning för ännu en arbets- skol
och dagis vecka. På kvällen tittade vi på en dvd.

Inga kommentarer: