söndag 25 december 2011

Börjar lacka mot jul vecka 50

Våra älskade barn Emelie, Melwin & Fanny.
Denna vecka var första dagen efter min praktik så det innebar att det var dags att gå upp tidigt igen för att åka bussen kl 7:00 till skolan i Vimmerby. Vår bil var inlämnad för att den skulle lackas om eftersom lacken har börjat att bubbla sig. Vi ska inte få den förrens om två veckor igen så vi skulle få en lånebil på onsdag för att få ha tlls vår blev klar. Så tjejerna fick ta hand om Melwin en stund medan Daniel skjutsade mig till bussen. Efter det var han hemma och gjorde frukost åt barnen och åkte och lämnade liten Melwin på dagis och Fanny hos Alma. Väl i skolan så ringde dagis till mig vid 11:00 och sa att Melwin var lös i magen så Daniel fick hämta hem han och vara hemma från jobbet. När jag kom hem så var mamma och jag ett ärende på stan innan hon skjutsade hem mig. Fanny var med Alma och några kompisar på Mc Donalds. På kvällen var vi alla trötta så vi lade oss i vår säng och tittade på en film innan vi somnade. Men efter en stund mådde Fanny så illa och fick ont i magen så hon kräkte ner sig och inte bara en gång. Maginfluensan hade hittat hem till vår familj. Daniel jobbade sent denna kväll. Mitt i natten kom Emelie in till mig och berättade att hon hade varit på toaletten och kräkts. Jag bestämde mig för att själv vara hemma hos barnen eftersom jag ändå inte kunde sova när barnen kräktes om vart annat och inte mådde bra! Vi vaknade tidigt på tisdagen eftersom ingen av barnen mådde bra. Vi tog det lugnt hela dagen eftersom ingen av oss hade sovit så bra. Vi låg mest och tittade på film till och med Melwin  
Behöver jag tala om att Melwin får mycket kärlek av två systrar som älskar han.
var lite avslagen. Egentligen kände jag att jag inte hade tid att vara hemma från skolan men barnen är absolut viktigare och mormor och morfar kan ju inte alltid ställa upp. När det är magsjuka så vill man inte lämna över barnen till någon annan. Dagen fortsatte i sängen för oss. Onsdagen var det samma sak men Fanny och Melwin var lite piggare men dock inte Emelie. På torsdagen var vi lediga i skolan, vi hade hemstudier. Mamma hade Melwin hela dagen och jag pluggade hela dagen och tjejerna var hemma och tog det lugnt framför tv och datorn. Emelie och jag var med Fanny till tandläkaren för att göra lite tandavtryck. Daniel jobbade dessa dagar. Fredagen var jag och Fanny i skolan medan Emelie och Melwin var hos mormor och morfar. När jag kom hem från skolan så pysslade jag lite hemma och mormor och morfar kom hit med barnen. När Daniel hade slutat jobba så åkte vi och handlade medan barnen var hemma.
Emelie och Melwin 23/12-2011.
Fanny hade både Alma och Evelina hemma hos sig och dessa trevliga ungdomar blev Fannys nattgäster. Emelie var fortfarande lite dålig i magen. Lördagen vaknade vi tidigt som vanligt. Melwin är så morgonpigg så varje helg mellan 6:00 och 7:00 är det morgon tycker han. Därför är det bra att gå och lägga sig hyfsat tidigt. Efter att alla hade ätit frukost så satte jag mig för att plugga. Jag hade 8 stycken diktat att skriva, en ordlista skulle skrivas, engelska examinationsuppgift plus att jag skulle läsa på ett antal kirurgiska ord som vi skulle ha test på på måndag! Ibland tycker jag att det är väldigt jobbigt att man ska få plugga i helgerna när man egentligen bara vill umgås med sin familj. Men å andra sidan har jag nu gått klart en termin och har bara tre kvar. Klockan tre blev jag klar och kunde njuta av tillvaron med familjen. Fanny åkte till Alma på kvällen och blev nattgäst där. Vi andra var hemma och åt middag och satt framför tv och dator på kvällen. Söndagen vaknade vi kl 07:00 som vanligt ville inte vår lilla kille ha sovmorgon. Det var ju bara att gå upp och Melwin ville titta på lite tv så det gjorde vi och myste i soffan. Efter en stund åt vi frukost, det är dagens godaste mål tycker jag. Efter frukosten pluggade jag lite igen. Denna dagen gjorde vi inget vettigt alls. Förutom att vi tvättade och plockade med de vanliga sakerna som man alltid måste göra. Fanny kom hem efter en stund. Visst är söndagar underbara, bara att ladda upp sig inför en ny arbetsvecka.
Fanny, Melwin och Emelie.
Emelie, Melwin och Fanny.

Inga kommentarer: