söndag 27 november 2011

Vecka 46 och 47 Första advent



Fanny nu i höst
Måndagen var Emelie och Melwin hemma med mormor och morfar eftersom det fortfarande var sjuka med förkylning och feber. Fanny och jag var i skolan, jag hade redovisning om lagar och det gick jättebra. Efter det så hade jag prov i onkologi som gick bra. När jag kom hem så åkte jag och hämtade dem. Vi åt mat och bara tog det lugnt framför tvn. Tisdagen var Daniel hemma med alla barnen som var sjuka tills jag kom hem. Då började han och jobba. Vi åt mat och sedan tog vi det lugnt även denna kväll. Onsdagen var jag och Fanny i skolan, Melwin var på dagis men Emelie var hemma en dag till och kurerade sig, hon var hos mormor och morfar denna dagen, de bakade lussebullar, så goda de var. Fanny var med Alma på kvällen hos oss. Emelie var mycket piggare på kvällen så vi bestämde att hon skulle gå till skolan på torsdagen. Torsdagen var alla fit for fight och då var det skolan som gällde för oss flickor och dagis för Melwin och Daniel jobbade.
Melwin på bus humör
Efter skolan var Emelie med Tessan en stund. Fanny var med Alma hemma hos oss. På kvällen efter middagen stängde vi på en dvd i sovrummet som vi tittade på, så mysigt att slappa lite innan det blir dags att sova. Fredagen var vi tjejer i skolan, Melwin var på dagis och Daniel jobbade som vanligt nästan hela fredagen. Jag slutade tidigt i skolan och det var jätteskönt efter dessa tuffa veckor med långa dagar. Jag hämtade Melwin på dagis när jag kom hem. Sedan åkte vi ner till stan och mötte upp mamma och Emelie, vi shoppade lite saker. När vi kom hem var det redan dags att laga middag så barnen lekte och jag lagade mat. Fanny var med Alma och Evelina. På kvällen myste vi i soffan och kollade på idol. Daniel jobbade kväll som han nästan alltid brukar göra. Lördagen vaknade vi tidigt och Daniel och jag tyckte att Melwin var väldigt varm och då märkte vi att han hade lite feber 38.6, jag kan tala om att det var första gången som han hade feber. Så han var så ynklig och blank i ögonen min lilla plutt. Vi gick upp och åt frukost men Melwin ville inte äta något alls, så det blev en flaska välling.
Fanny
Melwin låg i sängen en del denna dagen. Daniel och pappa hjälptes åt att bygga igen en vägg i Melwins rum så han fick ett eget rum. Så bra det blev. Mamma och Emelie var på bio. Fanny var med Alma och Evelina hos oss, de sov här båda två, de är så mysiga dessa tonåringar, jag är så himla glad att Fanny har fått lära känna dem och förgyller hennes dagar. Daniel och jag hade bestämt att vi skulle gå ut och äta och gå på bio efter det men vi hoppade över middagen eftersom Melwin inte mådde så bra. Mamma var hemma med barnen medan vi var och såg Breaking Dawn, den var bra. Melwin mådde lite bättre när vi kom hem så han fick sova i sitt rum för första gången och det gick jättebra. På söndagen så städade vi samt att jag pluggade lite till ett prov till på tisdagen. Emelie bakade kakor och tårta. Klockan två kom det gäster hit och firade mig på min födelsedag, det var mor, far, faster Britt-Marie och Tomas som var här och fikade. Jag fick fina presenter kan jag tala om Fanny var med Alma och Evelina. På kvällen gjorde vi inget speciellt. 
Vår adventsljusstake med polkagrisar
Denna veckan på måndagen fyllde jag år, GRATTIS MARIA! En helt vanlig måndag i skolan för mig och tjejerna. Melwin var på dagis och Daniel jobbade. Mamma tog hem barnen till dem så när jag slutade åkte jag hem och pluggade en liten stund och vid 17:00 bjöd mamma och pappa vår familj på porterstek eftersom det var min dag denna dagen. Vilken underbar mor och far jag har som tar hand om barnen och dessutom lagar mat till oss på min dag. Tack mamma och pappa JAG ÄLSKAR ER!!! När vi kom hem ifrån dem så lade jag Melwin och sedan var det dags att plugga till provet som vi hade till i tisdags. Tisdagen var vi i skolan som vanligt och Melwin var på dagis. Daniel jobbade. I skolan var det en jobbig dag först prov på onkologi och sen en redovisning om blodcancer, det gick bra allt, fast jag tyckte att jag inte hade läst på ordentligt till provet. På kvällen när jag kom hem så var jag helt slut så det blev att äta mat och sedan så gosade jag och barnen framför en film på tvn.
Emelie i köket
I onsdags så var Melwin på dagis och Daniel jobbade. Tjejerna och jag var i skolan. En helt vanlig dag i skolan. När jag kom hem så var Fanny med Evelina och Alma och Emelie var med Nora hos oss. Vi åt mat och sedan sövde jag Melwin. Efter det så blev det lite tid att mysa med Fanny och Emelie, vi tittade på en dvd. Torsdagen var vi flickor i skolan och Melwin på dagis. Daniel jobbade. När jag kom hem så var mamma hos oss med Melwin. Fanny var med Alma och Evelina. Emelie var med Tessan hos dem. Vi åt mat och sedan tog vi det lugnt. Fredagen var äntligen här även denna vecka. Idag var vi i skolan igen och Melwin på dagis och Daniel jobbade. I skolan fick jag svar på Med Dok prov som jag klarade galant, så himla kul för jag trodde faktiskt att jag skulle få göra om det eftersom vi alla i klassen tyckte att det var så svårt. Mamma hade hämtat barnen så jag lagade mat och sedan åt vi. Klippte pappa på kvällen. Fanny var med Bella och Emelie var med Nora hos oss. Daniel jobbade även denna fredagen. Lördagen så vaknade vi klockan 06:00 av att Melwin tyckte att det var morgon men vi satte på Pippi åt han i vårt sovrum så kunde vi slumra till klockan 7:30 i alla fall. Vi gick upp och åt frukost och gjorde oss i ordning. Vi åkte ner till stan och shoppade julklappar, mamma var med. Fanny var med Evelina och Emelie var med Tessan hemma hos oss. Daniel putsade fönstren på utsidan så tog jag insidan när jag kom hem. 
Vår julgran 2011
När vi kom hem så började vi att julpyssla och för första året i rad så tog vi fram både tomtar och gran för att jag känner att jag inte kommer att hinna det sedan och då slipper jag att bli stressad över det. Eftersom jag ändå plockar bort det på nyårsdagen så får vi njuta av det lite längre för det är ju himla mysigt. Vi åt mat och myste framför tvn på kvällen. Fanny var med Evelina, Alma på kvällen hos Alma. Idag så har städat lite mer och busat lite med Melwin. Vi åkte ner till stan och gick en runda med familjen Kronvall/Frössberg på det som brukar kallas julskyltning med det såg vi minsann ingenting av för det hade packat ihop när det började regna. Men det blev några köp i alla fall. Fanny var med Alma och Evelina. Emelie var med Tessan både hos dem och här. Sedan kom våra barn hem och åt mat. Nu ikväll fikade vi lite på glögg och lussebullar...
Daniel och Melwin säger God Natt

Inga kommentarer: