onsdag 2 november 2011

Sjukling v 43

Emelie när vi var på Astrid Lindgrens Värld
I Söndags så låg jag och sov hela dagen eftersom jag hade så hög feber och kände mig inte så pigg. Daniel tog en promenad med Melwin och då hade Melwin somnat i vagnen och sov i två timmar. Efter lunchen var Daniel ute med Melwin på gården och lekte i tre timmar. Emelie var med Tessan hos henne eftersom jag var sjuk. Fanny var med Alma och Evelina. På kvällen kände jag mig lite piggare och satt uppe med familjen i soffan, så mysigt det var.
Melwin på Astrid Lindgrens värld
Måndagen ringde jag till skolan och sjukanmälde mig för jag var så trött och kände mig lite hängig. Melwin var på dagis och mor och far skjutsade dit honom. Tjejerna var i skolan. Jag försökte plugga men orkade inte så jag sov i tre timmar på dagen. Mamma hämtade Melwin åt mig och så stannade hon en stund och hjälpte mig med honom. Daniel jobbade endel. Emelie var med Tessan hos oss. Fanny var med Alma. Vi slappade i soffan en stund innan vi gick och lade oss tidigt.
Emelie vid småhusen
Melwin var till en början väldigt skeptisk
Tisdagen lämnade jag Melwin på dagis vid 7:20 och sen skjutsade jag Fanny till Alma. Jag hämtade en klasskamrat och sen begav vi oss till tåget och åkte med det till Linköping där vi blev hämtade av klasskamraterna. Vi besökte onkologen vid Linköpings sjukhus och det var intressant, vi hade en föreläsning först föe att sedan få titta runt där man strålar cancerpatienter. Vi åt lunch på sjukhuset och efter den så besökte vi Ronald Mc Donald huset coh det var verkligen fint. Jag kände att jag tyvärr började bli sjuk igen då min röst inte var ok, samtidigt som jag kände mig febrig. Vi blev avsläppta i centrum och vi gick en liten stund innan det var dags att åka tåget hem igen kl 16:12. Vi var hemma i Västervik igen vid 18:00. Mamma var hemma hos oss med barnen, tack och lov att jag har henne. Emelie hade kommit hem efter skolan och hade feber, ont i halsen och ont i magen. Tog febern, jag hade 38.7, och satte mig och gosade med Melwin innan vi gick och lade oss. Det blev att vara hemma några dagar igen...
Melwin när han började våga börja leka lite
Emelie och Melwin
Onsdag och jag, Melwin och Emelie var hemma och bara slappade hela dagen, vi tittade på Pippi en hel del. Jag valde att ha Melwin hemma eftersom jag och Emelie var sjuka, men det var ingen lätt match. Jag och Emelie hade feber och var trötta och Melwin var jätteleksugen och passade på att göra massor med bus. Jag hade dessutom ingen röst och kunde inte säga åt honom. Daniel var inte hemma så mycket heller och kunde hjälpa till med plutten, ibland satt han och lekte själv med sina plåtbilar. Fanny var med Alma efter skolan och så var hon och klippte sig, det blev jättefint. Mor och far kom hit och lekte med Melwin en stund eftersom vi inte orkade det. På kvällen myste vi alla i soffan innan vi gick till sängs.
Emelie
Torsdag var Emelie och jag fortfarande hemma och var sjuka men idag så fick Melwin gå till dagis för hans egen skull, så att han fick leka av sig lite. Mamma och pappa hjälpte till att köra honom dit och hem. Jag sov en stund på dagen för jag var så trött. Fanny var i skolan och efter den så var hon med Alma. Min röst var fortfarande väldigt bräcklig. Tittade på Pippi när Melwin kommit hem, han brukar vilja slappna av med det efter dagis. Åt mat och sedan blev det ett bad för mig och Melwin. Efter det gick vi och lade oss.
Emelie i Mattisborgen
Pippis föreställning
Fredag och jag var fortfarande hemma från skolan men denna dag gick Emelie som kände sig bra. Melwin var på dagis en stund. Fanny var också i skolan. Vad konstigt det känns när man varit inne så länge, jag blev lite rastlös för denna dagen vaknade jag feberfri äntligen. Men rösten var lika taskig än. Jag tog det lungt hemma. Fanny var med Alma hos oss efter skolan men sen åkte de hem till Alma och då sov Fanny över där. Emelie var med Tessan efter skolan hos oss. Sedan blev det dags att göra Emelie klar för att gå på halloweenfest med klassen, hon ville vara utklädd till häxa, så vi färgade hennes hår med svart mascara. Hon var där mellan 18:30-20:30. Jag var hemma och myste lite med Melwin. Daniel kom hem kl 20:00 och jag frågade han om inte vi kunde ta med Melwin och gå en promenad och hämta hem Emelie ett kvarter bort. Det gjorde vi och det var så skönt. När vi kom hem satte vi oss framför tvn.
I lördags hade vi sovmorgon och det var väldigt skönt. Denna lördag hade jag mycket plugg att göra för att komma ifatt. En klasskamrat kom till mig med massor med läxor och arbeten som ska göras inför höstlovsveckan med hemstudier. Daniel var med Melwin, Emelie och Fanny hos Daniels mormor och firade sin mamma som fyllt år. Fanny var med Alma och Evelina på kvällen och de sov hos Evelina. Emelie var hemma själv och bara tog det lungt. På kvällen satt vi och myste i soffan. Söndagen vaknade vi till en mulen morgon vi köpte gott färskt bröd till frukost. Direkt efter frukosten så satte jag mig vid datorn och pluggade lagar. Daniel lekte med Melwin och gav honom lunch. Vid 11:45 hämtade jag och barnen mormor och åkte till Astrid Lindgrens värld. Det var så himla mysigt att vara där, hela stämningen och miljön var helt underbar. Melwin var väldigt skeptisk till en början men sen gillade han det. Mattisborgen var otroligt fin både inuti och utanpå, vilket jobb de har lagt ner för att ha byggt den. När vi kom till Pippi så hade vi sådan tur att det var en föreställning som precis hade börjat och behöver jag tala om att Melwin satt som ett ljus i mitt knä. Väl hemma så lagade vi mat. Efter det var Emelie med Nora och Fanny var hos Filip. Jacob kom hit och hjälpte Daniel att laga vår diskmaskin och sedan stannade han ett tag hos oss. 

Inga kommentarer: