söndag 23 oktober 2011

v 41 och 42 Tuffa veckor

Melwin ritar med kritor
Vad är det som händer egentligen, veckorna går i en rasande fart och snart är vi inne i november månad. Jag har snart gått en hel termin i skolan och jag trivs lika bra än, jag har fått förmånen att träffa många fina vänner i klassen och vi stöttar varandra, för det är väldigt mycket och tufft.
Måndag, lämnade Melwin på dagis och Fanny hos Alma, Emelie gick själv till skolan. Daniel jobbade. Jag åkte med bussen till Vimmerby och väl där så var jag och en tjej till hos en klasskompis och pluggade lagar...Våra tjejerna var med kompisar när jag kom hem och mamma var hos Melwin ett tag medan jag pluggade en stund. Tisdag, onsdag och torsdag var vi i skolan och på dagis och i tisdags hade jag ett prov som jag klarade, skönt. Barnen var med kompisar på kvällarna och mormor var hos Melwin men åkte hem efter en stund när jag jag kommit hem. Kvällarna ägnade vi åt att ta det lungt. Fredag var vi tjejer i skolan och Melwin på dagis och Daniel jobbade. Jag slutade tidigt så Emelie och jag hämtade melwin på dagis tillsammans.

Höstblid på Fanny
Emelie var med en kompis när vi hade kommit hem och Melwin och jag satte oss och tittade på hans favvofilm Pippi. Daniel var hemma hela kvällen så vi passade på att ha fredagsmys med tacco, snacks och godis. Fanny var med Alma som sov hos oss. Vi tittade på idol på kvällen. På lördagen vaknade vi av att solen stekte bakom rullgardinen. Daniel åkte iväg och köpte färska frallor till frukost. Efter frukosten gjorde vi oss klara och gick ner till stan i det fina vädret, köpte lite kläder åt barnen. Fanny var med Alma och Jennifer de fotade (tex denna bilden på Fanny). Emelie var med Wilma hos oss och dem senare på dagen. Alma sov hos Fanny denna kväll också. Softade i soffan med familjen på kvällen, så härligt det är med helg även att jag måste plugga endel. Söndagen ägnade jag mycket åt till att plugga, Emelie var med Wilma och Linn hos oss och Fanny var med Alma. Daniel var ute med Melwin på en promenad och sedan var de ute i trädgården. På kvällen förberedde vi lite inför den nya veckan med skola och dagis.
Emelie tittar på tv...
I måndags så lämnade jag och Fanny av Melwin på dagis och sedan släppte jag av henne hos Alma. Emelie gick till skolan med Tessan. Jag åkte med bussen till Vimmerby. Gick hem till en klasskamrat även denna måndagen för att jobba med lagar. Åkte hem med halv tre bussen för att jag skulle kunna plugga ett tag när jag kom hem. Mamma hade hämtat Melwin och Emelie lekte med kompisar. Fanny var med Alma. Pluggade anatomi när jag kom hem. Så mamma var kvar med Melwin en stund. Det kändes verkligen som att jag inte kunde ta in så mycket och det jag hade läst på det kunde jag inte alls...Tisdagen kom och jag lämnade barnen i vanlig ordning för att åka till Jysk och få skjuts av tjejerna som jag brukar åka med... Väl framme i skolan och på lektionen så fick vi instruktioner på provet i medicinsk dokumentation som gick ut på att vi skulle skriva journaler, remisser och brev och sammanlagt 6 st, plus ord i med dok (som jag missat att öva in), jag blev godkänd även där och det känns så bra. På eftermiddagen hade vi anatomiprov som gick bra tyckte jag även att jag slarvat med att läsa på. Vi har inte fått något resultat på det än så vi får se hur det går med det. Fanny hade gått hem från skolan för hon hade ont i halsen och hade feber. På kvällen när jag kom hem så åt vi mat och myste i soffan och bara va, så skönt att komma hem till familjen efter en jobbig dag i skolan. Onsdagen var Emelie och jag i skolan och Melwin på dagis, Fanny var hemma och mådde inte bra så hon låg i sängen hela dagen. Mamma hämtade Melwin och Emelie och åkte ner till stan och gick en liten sväng på marknaden. De köpte munkar och lite godis. Emelie köpte sig en mössa.
Melwin som fått ostbollar för första gången idag som söndagsmys för vi hoppade det igår, det gillade han. Han tittar på Pippi...

I torsdags hade vi hemstudier så Melwin fick vara hemma hos mig och mysa. Daniel var hemma på dagen också så jag kunde plugga en hel del. När Emelie kom hem så åkte vi till tandis så att hon fick rotfylla färdigt hennes tand, hon var verkligen jätteduktig för att vara så liten att göra det. Jag vet ju hur obehagligt jag tycker att det är att rotfylla. Jag hade också tid och skulle laga tre tänder. Jag skulle också sätta dit ett tandsmycke, guldhjärta. Jag hade lovat mig själv ett sådant när jag var klar hos tandis för detta år så han började med det.

Det som jag inte hade frväntat mig var att den sista av tänderna han skulle laga fanns inget att laga på men däremot ev rotfyllning så i januari måste jag komma tillbaka igen för att se om inflammationen blir bättre eller om det blivit sämre. Alltså fy vag jag ogillar att gå dit och så när jag verkligen tar mod till mig så blir jag ändå aldrig klar...Men herregud vad bedövad jag var efter 5 sprutor, tre på ena sidan och två på den andra. Jag kan säga att jag var mycket räddare än min älskade dotter. Fanny hade hand om Melwin en liten stund tills vi kom hem och det hade gått bra. Lagade mat så barnen fick äte för det kunde inte jag göra. På kvällen slappade vi i soffan framför tvn. Ifredags så var alla vi tjejer i skolan för Fanny var frisk nu.

Fanny
Jag skjutsade Melwin och Fanny till skolan och sedan åkte jag med bilen själv till Vimmerby, om jag hade vetat innan att det var så halt på vägen så hade jag inte kört själv. Jag är oerhört tacksam att jag kom fram. Väl framme så hade vi två ämnen till kl 11:40 då vi slutade men stannade kvar med några klasskamrater och fixade lite med lagana på datorn. Jag kom hem 17:00 så var det dags att äta. Fanny var med Evelina och Alma hos oss. Emelie var med Tessan en liten stund. På kvällen satt vi och myste i soffan. Vi åt lite godis och lite senare pluggade jag medan övriga familjen gick och lade sig. Igår vaknade jag med halsont inte kul alls. Vi åkte iväg till mina släktingar på frukost och när vi kom hem så satt vi framför tvn, Melwin och jag. Fanny var med Evelina och Alma. Efter lunch så åkte Emelie till Tessans kalas och Melwin och jag lade oss för att sova middag, vaknade två timmar senare med 38,5 i temp, inte alls kul och vid alldeles fel tillfälle. Men samtidigt kan jag förstå det efter en mycket tuff vecka i skolan. Mamma och Pappa kom hit och lagade matsom vi hade bestämt medan jag inte allsvar så hungrig men fick i alla fall i mig lite. Till efterrätt blev det äppelkaka och vaniljsås. Så himla mysigt att ha mor och far här en lördagkväll fast jag inte var så sällskaplig. När de åkte hem så lade jag mig och vilade med en otrolig värk i kroppen och frossa så att tänerna verkligen skakade och efter någon timme hade jag en temp på 39.8 och då veknade jag och bad Fanny om panodil. Jag fick sova i Emelies rum eftersom jag ville sova ifred. Den övriga familjen satt och myste i vardagsrummet utan mig. Sov emellanåt hela natten. Gick upp kl 08:00 imorse och var glad för det kändes som att jag var feberfri men tog tempen och såg att dn var rätt hög ändå så här på morgonen 38.5. Alltså jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Jag har legat och vilat mest hela dagen och inte orkat någonting men nu har jag tagit mig upp och bloggar lite men ska snart lägga mig igen, måste verkligen bli frisk till på tisdag när ett studiebesök till onkologen väntar. Daniel har varit ute med Melwin mest hela dagen.Han kom in vid 15:00 och ville titta på Pippi så då fick han lite ostbollar att äta och det gillade han. Det blev inget lördagsmys så han fick lite idag istället. Fanny har varit först med Evelina och sedan med Alma. Emelie har varit med Tessan. Nu ikväll har jag bara 38.3 i temp så jag hoppas att den är på väg tillbaka.
 


Inga kommentarer: