onsdag 16 november 2011

vecka 44 Höstlov och vecka 45

Här är tre av fyra sjuka i min familj sön den 13 november
Vecka 44 var det ju höstlov och det hade barnen medan vi i min klass hade hemstudier. På måndagen gick vi upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Klockan 8:00 hämtade vi mamma och sedan fortsatte vår resa till min syster Mahlin och med sonen Ellioth. Vi var och tittade på henne och hennes kompisars nya butik i Sturefors. Jättefin och jag handlade lite kläder åt Melwin där. Vi var hemma hos dem sedan, och killarna lekte med varandra så gott, det var så roligt att se, det är ju bara 4 månader som skiljer mellan dem. Vi kom hem till Västervik igen runt 20:00 på kvällen, Daniel jobbade hela den dagen.
Fanny med sin älskade lillebror
Tisdagen åkte Emelie och jag till skolan men först lämnade vi Melwin hos mamma och pappa. I skolan träffade jag en klasskamrat i min grupp och då gjorde vi färdigt vår grupps grupparbete, till lunchen så åt vi pizza och det var gott. Emelie var jättesnäll och satt vid datorn och skrev en hel berättelse och sedan ritade hon lite. Fanny var hemma och var med Alma och Evelina. Alma sov hos Fanny på kvällen. När vi kom hem från Vimmerby så hämtade vi hem Melwin och sen var Emelie med Nora hos oss. Daniel jobbade en hel del. Onsdagen spenderade jag hemma och pluggade nästan hela dagen. Emelie var med Nora hos Albin och lekte hela dagen. Fanny var med Alma och Evelina hos oss. Melwin var hemma men mormor kom och tog hand om honom en stund, så att jag kunde få plugga i fred. Daniel jobbade som vanligt. På kvällen satte vi oss framför tvn och slappade.
Höstbilder på Fanny
Även torsdagen spenderade jag framför datorn med ett arbete från skolan. Emelie var med Nora hos oss och Fanny var med Alma hos oss. Linda kom hit och fikade, det var så kul att ses för det var så länge sedan vi sågs, det blir ju inte så ofta längre när man kommer hem så sent. Senare satt Melwin och jag och gosade i soffan framför Pippi, Daniel jobbade som vanligt. Fredagen pluggade jag bara en liten stund och då tittade Melwin på Pippi. Efter jag var klar åkte jag, Emelie och mamma och handlade. Melwin var hemma och sov middag och Fanny var barnvakt. Jag lagade Pizza till mat idag. Daniel jobbade till 19:00 denna dag. Fanny var lite senare med Alma och de var barnvakt åt Melwin tills Daniel kom hem. Mamma, jag och Emelie åkte till Vimmerby och gick på föreställningen på Astrid Lindgrens värld om Ronja Rövardotter, den var jättebra men det var lite kallt att sitta ute. Vi satte oss vid tvn en stund när vi kom hem. Lördagen satt jag och pluggade lite igen. Fanny var med Alma hos oss och Emelie var hemma själv. Vi tog det lugnt hela dagen. På kvällen var det dags för Halloweenfest hos Familjen Elmerfjord. Alma följde med dit och det gick bra. Det var mycket trevligt att träffa våra underbara vänner. Melwin var med hela tiden och det gick jättebra, vi åkte hem vid 23:00. Alma sov över hos Fanny.
Fanny 
På söndagen tog hela familjen det lugnt hela dagen. Vi satt i soffan framför tvn nästan hela dagen kändes det som. Jag pluggade lite även denna dagen. Emelie var med Tessan hos dem. Mor och far var här och fikade. Tittade på Pippi med Melwin på kvällen, tycker faktiskt att det är lite mysigt då jag älskar nästan alla hennes filmer.
Måndag igen och denna dagen var jag och flickorna i skolan, Melwin var på dagis och Daniel jobbade. Mahlin och Ellioth kom till mor och far. Mamma hämtade Emelie och Melwin så de kunde vara med Ellioth hos dem. Jag åkte buss till skolan i Vimmerby och åkte till mor och far när jag kom hem där åt vi alla middag. Daniel kom också dit och åt. Så himla roligt det är att se killarna ihop. När vi kom hem så var det dags att lägga Melwin så det gjorde jag och sedan satte vi oss tjejer och myste i soffan framför tvn. På tisdagen så var det åter igen dags för skolan för oss flickor och Melwin var på dagis. Jag tog bilen till skolan så att jag kunde åka hem tidigare. Mahlin åkte hem idag och lämnade Ellioth hos mor och far tills på fredag.
Melwin
Daniel körde några svängar. Mamma och pappa hade hämtat alla våra barn så de var där när jag kom hem. Då åt vi alla hos mor och far igen, så bra och gott att bara sätta sig vid ett dukat bord. Det händer inte allt för ofta, tyvärr. När vi kom hem var Daniel och spelade pingis och jag sövde först Melwin och sedan myste flickorna och jag en stund innan vi lade oss. Emelie började må dåligt på kvällen med halsont. Onsdagen så vaknade jag tidigt och gjorde mig klar. Emelie hade fått ännu mer ont i halsen och hade feber så hon var hemma hos Daniel samt lite senare hos mormor och morfar. Melwin var på dagis och Fanny i skolan. Jag hämtade en klasskamrat och åkte till skolan. Jag kom hem lite tidigare idag och åkte då direkt till mor och far och åt mat och gosade med alla barn som var där. Lade Melwin när jag kom hem. Sen knoppade vi andra tidigt. Natten blev lite jobbig då Melwin började bli förkyld så han hade det svårt med andningen.
Fin sommarbild på Emelie
På torsdagen fick Emelie och Melwin vara hemma först med Daniel och sedan kom mamma, pappa och Ellioth hit och hade barnen, de lekte jättebra här eftersom vi har ju lite mer leksaker här än vad de har. Jag var i skolan precis som Fanny. På kvällen var Fanny med sin klass på skolan och hade en filmkväll. Jag åkte direkt hem efter skolan där jag värmde mig lite mat som Daniel hade lagat till lunchen idag. Mamma, Pappa och jag satt och pratade en stund innan de tog Ellioth med sig hem. Busade och gosade med barnen innan det var dags för läggning. Fredagen var Melwin och Emelie hemma från dagis och skola, de var så förkylda och inte pigga alls, men jag och Fanny var där. Daniel var hemma en stund med barnen sedan var de hos mor, far och Ellioth. Jag åkte dit direkt när jag kom hem. Där åt jag mat igen. Efter en stund kom Mahlin och Magnus dit och skulle hämta hem Ellioth, så vi stannade en stund och pratade med dem.Sen åkte vi hem och tog fredag och myste på. Vi sövde Melwin och sedan satte vi oss i soffan, Emelie och jag. Fanny var med Alma och Evelina och de sov hos Evelina den kvällen. Daniel var hemma två timmar innan han åkte till jobbet igen. Det blev en sen fredag för honom som vanligt.
Emelie
Natten till lördagen var en jobbig natt för Melwin då den falska kruppen hittat till hans lilla kropp och både han och Emelie hade fått mer feber nu. Stackars barn, så jobbigt för dem. Sov till 7.30 på lördagen, vi åt frukost och sedan började jag att plugga i vanlig ordning. Efter det var det dags att städa huset vilket inte är så tillfredsställande men ett nödvändigt ont. Det var inte så mycket fart i barnen, det låg framför tvn hela dagen. Daniel var ute i trädgården och krattade upp lite av alla löv som fallit ner på vår gård. Fanny var med Alma och Evelina. På kvällen tog vi det lugnt och bara njöt av en fin lördag kväll med hela familjen. Söndagen vaknade Melwin och jag vid 05:30 och vi låg i sängen och gosade lite innan vi gick upp och åt frukost. Denna söndag var det lite mulet men för Melwins krupp så tog vi med oss honom ut på gården, vi krattade upp restrerande löv medan Melwin strosade omkring lite på gården. Farmor kom förbi en stund. Emelie var inne och tittade på tvn och Fanny gick och lade sig och sov ett par timmar för hon började känna sig sjuk. När vi kom in så åt Melwin lunch och sedan sov han middag i två timmar, då pluggade jag. Daniel började också att bli förkyld så han tog det lugnt. Så denna dag blev det inte så mycket gjort. Vi tvättade och slappade och njöt av dagen som var kvar. Barnen mådde inte bra så det blev en del tv-tittande men så får det bli ibland...

Inga kommentarer: