måndag 1 april 2013

Vecka 11

Vecka 12
Måndag igen och vi alla var redo för en ny vecka med skola, dagis och jobb. Melwin och jag gick upp tidigt och klädde på oss och åt frukost. Vi hann med att titta lite på tv också innan det var dags. Lämnade en glad och frisk kille till dagis som vinkade glatt hej då till mig. Tjejerna gick upp lite senare och gick till skolan efter det.
När jag kom hem så var Fanny först med Alma och sedan med Alex som sov hos Fanny. Emelie var med Tilda som sov hos Emelie. Barnen hade studiedag på tisdagen. Jag pluggade efter att vi hade ätit mat och myst med Melwin. Daniel lade Melwin för natten.

Tisdag gick Melwin och jag upp tidigt och fortsatte till skolan och dagis efter att vi blivit klara. Fanny var med Alex hos oss och hos honom. Emelie var med Tilda hos oss och hos henne. På kvällen när jag kom hem så var mamma hemma med Melwin och jag började laga mat. Vi åt mat och jag plockade en stund innan jag pluggade och Daniel lade Melwin. Emelie och jag tittade på tv på kvällen.

Onsdag gick Melwin och jag upp tidigt och gjorde oss klara och klädde på oss. Jag och Melwin åkte iväg och han pussade mig hej då på dagis. Fanny blev hemma med magont denna dagen. Emelie var också i skolan. Daniel jobbade hela dagen. När jag kom hem så var mamma hemma med Melwin och jag började med maten. Emelie var med Tilda hemma hos henne. Vi åt mat och efter den satte jag mig i soffan med och tittade på en film och myste lite innan det var dags att lägga honom för natten. Handlade lite på kvällen. Tittade på film på kvällen.
Torsdag var jag hemma med hemstudier och då tog vi lite sovmorgon då Melwin fått feber på natten 40,2 grader. Vi åt frukost med tjejerna innan de gick till skolan. Daniel jobbade. Melwin var trött och tittade på film medan jag pluggade. Mamma var hos oss och hälsade på. Fanny var med Evelina hos oss och Emelie var själv. Hela dagen har vi tagit det allmänt lugnt. På kvällen tittade vi på film tillsammans.
Fredag blev det att jag var hemma med Melwin som fortfarande hade 40 graders feber. Daniel har varit hemma med Melwin så många gånger. Tjejerna ar i skolan och Daniel jobbade. Melwin orkade ingenting så han tittade på film medan jag höll på att pyssla med tvätt, städning, plock och lite annat. Fanny var med Alex på kvällen och Emelie var själv.

Lördag och vi hade lite sovmorgon och åt sen frukost. Melwin var fortfarande sjuk med 38.5 graders feber och hostig. Daniel, jag, Melle och Emelie tog oss en skön promenad. Fanny var med Alma hos oss och Emelie var själv. Så mysigt att vara hemma med familjen. Vi tittade på film och bara slappade allihopa. Helgerna är oslagbara, när man verkligen får njuta med familjen.

Söndag gick vi upp tidigt och åt frukost. Daniel, Melwin, Emelie och jag åkte till idrottshallen och kollade när Emelie hade fotbollscup. Vi stannade en stund sedan hämtade mamma Melwin och mig och då skjutsade de hem mig så att jag kunde plugga. Melwin följde med mormor hem.

Inga kommentarer: