fredag 3 augusti 2012

Vecka 29 och 30


Fanny
Måndagen gick jag upp tidigt och gjorde mig i ordning och åt frukost, jag cyklade till jobbet denna dag. Min dag på jobbet var bra som alltid. Emelie var med Clara, de badade. Fanny och Alma åkte med bussen till Almas syster i Göteborg. Mamma och pappa kom hit på kvällen och då klippte jag pappa och Melwin. Mamma och jag tog en kort promenad med Melwin. Vi gjorde inget speciellt på kvällen förutom att vi satt en stund vid tvn. Fannys resa hade gått bra och de tyckte att det var kul att vara i Göteborg. Tisdagen jobbade jag igen och det var bra. När jag slutade kom Emelie och mötte mig med cykeln. Vi cyklade till Daniels mormor och firade henne som fyllde 89 år. Där fick vi fika. När vi skulle åka hem så fick Melwin åka med mig på cykeln då han verkligen älskar att cykla. På kvällen lånade vi farfars cab och åkte en sväng eftersom Emelie och Melwin älskar det. Melwin somnade för natten i bilen tidigt. Vi andra satte på en film när vi kom hem och myste lite. Eftersom jag skulle jobba dagen efter så var vi inte uppe så sent. Pratade med Fanny och hon saknade inte oss så mycket, de hade det jättebra. De hade varit och shoppat denna dagen. Onsdagen gick jag upp tidigt och cyklade till jobbet när jag var klar med allt morgonbestyr. Emelie och Clara mötte mig på cykeln när jag hade slutat jobba. När vi hade ätit middag så kom mor och far och hämtade Melwin för att han skulle sova där denna natten. När de hade åkt så tog vi fram lite chips och choklad och satte på en film som vi tittade på. Daniel åkte ut till båten och meckade med en lampa som var trasig. Pratade med Fanny flera gånger och hon hade det bra. Lade oss hyfsat tidigt även denna kväll. Torsdagen vaknade jag tidigt och gjorde mig klar för ännu en dag på gynmottagningen. När jag slutat så kom familjen och hämtade mig och då åkte vi upp till Maxi och köpte mjukglass då Emelie heter Sara och hade namnsdag. Sedan åkte vi hem och lagade mat. Mor och far kom hit med en present till Emelie. Vid 18:00 hämtade vi Fanny vid stationen och det var så skönt att hon äntligen kom hem till oss igen. Vi saknade henne verkligen i massor kan jag tala om. Vi slappade framför tvn resten av kvällen. Fredagen gick jag återigen upp tidigt och cyklade till jobbet för en dag till på gyn innan helgen. När jag hade slutat kom Daniel, Emelie och Melwin och hämtade mig och då åkte vi till Janne banan och köpte en ny vagn till Melwin. Efter det var vi och handlade. När vi kom hem packade vi för en helg i stugan. Alma följde med oss dit. Vi åkte båt till stugan och det var en skön avkoppling. Väl framme i stugan lagade jag tacos och det var mycket gott. Sedan tog barnen det lugnt och tittade på en film på kvällen innan de somnade för natten. Lördagen och söndagen hade vi det bara mysigt i stugan med att barnen åkte jolle, trekant efter båten, och bara va och få umgås med varandra utan några krav på att behöva göra något. Melwin fick ett bett från någon insekt och svullnade upp. Tjejerna tog sig lite större friheter och åkte runt de stora öarna med jollen och det fixade de bra. Melwin gillar att köra jollen själv och gjorde det massor av gånger. Så skönt att få vara på stugan och verkligen bara ta det lugnt. När vi kom hem på kvällen så var Emelie med Tessan och Fanny var hos Alma en stund. Mamma och jag tog en lite promenad på kvällen. 
Melwin äter chokladbollar som Fanny bakat
Måndag igen och min sista arbetsvecka på både tråkigt och skönt, skönt för att få semester. Men jag kommer ju tillbaka nästa år igen. Känner att jag verkligen vill jobba på gynmottagningen, det är verkligen mitt ställe. Daniel och jag var på barn med Melwins öga då det var så svullet denna dagen med, överkänslig mot insekter blev hans diagnos. Emelie var först med Nora och sedan med Tessan. Fanny var med Alma. När vi kom hem så åt vi mat. Mamma kom hit och vi tog en promenad med Melwin. Satt vid tvn efter allt vardagsplock på kvällen. Tisdagen gick jag upp tidigt och gjorde mig klar för ännu en dag på jobbet, jag åt frukost och gjorde mig klar och sedan cyklade jag till gyn. Daniel tog med sig barnen och Alma till Päronholmen och badade med familjen Karlsson. Emelie och Daniel sov kvar i båten över natten så Fanny och Alma fick åka med Karlssons hem. Mamma kom till oss och sov över så att hon kunde ta Melwin på morgonen eftersom Daniel inte var hemma. Vi satt ute länge på kvällen eftersom det var så varmt och skönt. Onsdagen cyklade jag till jobbet när jag var klar. Fanny, Melwin och mormor sov när jag åkte hemifrån. Fanny var med Alma. Det var inte så fint väder denna dagen så Daniel och Emelie var kvar på Päronholmen till lunch ungefär och sedan åkte de hem. Emelie mötte mig när jag slutat så vi cyklade hem. När vi kom hem så lagade vi mat. Resten av kvällen tog vi det lugnt. Torsdagen cyklade jag till jobbet när jag var klar, åt lunch med en klasskamrat idag. Daniel, Emelie och Melwin var på Päronholmen med familjen Karlsson hela dagen, de badade och solade. De kom hem vid 17:00 och då åt vi mat. Fanny hade varit med Alma och Fredrik och badat på dagen. Gjorde inget speciellt på kvällen förutom att busa med Melwin och slappa vid tvn. Fredag och min sista dag på mitt underbara jobb, vill verkligen inte sluta. Väl på jobbet så hade jag och en tjej till som slutade fixat frukost och tårta som vi bjöd på och så fick vi varsin present av dem, så sorgligt det var. Jag slutade 12:00 och då åt jag lunch med en annan klasskamrat. Nu var det SEMESTER. Efter det kom min familj och hämtade mig och då åkte vi och handlade presenter till våra vänner som fyller år. Vi våldsgästade dem och fick fika där. När vi kom hem så åt vi mat. Mormor kom hit och hade Melwin medan Daniel, Emelie och jag gick på bio. Filmen var bra. När vi kom hem så tog vi det lugnt och tittade på tv. Lördagen gick vi upp ganska tidigt och gjorde oss i ordning och packade för några dagar i Mantorp. Vi tittade på Mc-kortegen med mamma. Vi fikade innan vi åkte till Mantorp till Mahlin, Magnus och Ellioth. Barnen tittade på DVD i bilen när vi åkte och Melwin somnade när vi nästan var framme. Vi firade Ellioth som hade fyllt 2 år. Vi satt ute nästan hela kvällen, Grillade till mat och bara njöt av ledigheten. Barnen lekte och hade det bra. Mahlin bjöd oss på chailatte som var gott tyckte Fanny och jag. Ellioth och Melwin badade i poolen. Det blev en sen kväll. Söndagen gick vi upp 8:00 och åt frukost. När vi var klara så åkte vi lite utanför Linköping till ett ställe som hade ett miniatyrtåg som de fick åka och sedan stannade vi på ett mysigt gammalt Café som vi fikade på. De hade kakbuffé. När vi åkt därifrån så åkte vi till Ikea och shoppade lite saker till hallen. När vi kom till Mahlin och Magnus så grillade vi. Barnen lekte med bilar och tjejerna var ute på promenad med Elsa en stund. Tittade på film på kvällen.
Chailatte

Inga kommentarer: