söndag 8 juli 2012

Vecka 26

Sommarfina Fanny
Måndag morgon var jag uppe tidigt eftersom jag inte kunde sova, det var första dagen efter semesterveckan på mitt nya sommarjobb. Jag kom i tid och var mycket förberedd. Men jag kan ju inte säga annat än att jag var trött hela dagen. Jag tyckte att första dagen var förvirrande men kul och jag hade svårt att se helheten på det jag gjorde. ag var mycket utmattad när jag kom hem. Fanny och Alma var hemma med Melwin när jag kom hem. Alma skulle sova hos Fanny. Vi lagade mat och åt. Efter maten tog jag med mig Melwin till soffan framför tvn. Emelie hade varit med en kompis på dagen. Melwin och jag gick och lade oss tidigt och jag somnade på direkten. Tisdagen vaknade jag hyffsat utvilad och gick upp tidigt och åt frukost och gjorde mig i ordning. Väl på jobbet så var denna dag lika förvirrande, men tids nog kommer jag ju att lära mig detta och när jag väl hittar den röda tråden så. Daniel var hemma hela dagen med barnen. Fanny har varit med Alma hos oss hela dagen, Emelie var med Nora en stund. När jag kom hem var maten redan klar så vi åt och efter maten tog jag, Emelie och mamma en promenad på 4 km, det var så skönt. Fanny och Alma åkte hem till Alma och sov där. Vi lade oss ganska tidigt. Onsdagen vaknade jag innan klockan ringde och gick upp och duschade och gjorde mig klar för att äta lite frukost innan jag begav mig till jobbet. Idag fick jag jobba själv i stort sett hela dagen och det kändes läskigt, tänk om jag skulle göra fel. Men det gjorde jag inte och jag fick fråga om några saker också. Nä jag kom hem så hade Emelie varit med Nora och Fanny var med Alma som sov hos Fanny igen. Jag, Emelie och Melwin var och handlade efter att vi hade ätit och plockat undan. Daniel jobbade lite på kvällen. Vi satte oss framför tvn en stund innan vi gick till kojs.
Syskonkärlek Emelie och Melwin
Torsdagen var det samma procedur på morgonen, det är ju rätt skönt att få vara ensam uppe på morgonen men samtidigt tråkigt att inte få någon sovmorgon som de andra i familjen. Jag cyklade till jobbet och denna dagen tyckte jag faktiskt redan att de kändes lite bättre på jobbet denna dagen. Fanny var med Alma och Eve hos oss. När jag kom hem så var mamma här och hade Melwin. Jag lagade mat och vi åt. På kvällen sov Fanny, Alma, Eve och Emelie. På kvällen tog vi det lugnt. Fredagen vaknade jag som vanligt tidigt och barnen hade sovit hela natten i tältet. Jag gjorde mig klar och åt och sedan cyklade jag till jobbet. Dagen på jobbet var bra. När jag kom hem så var Emelie med Tilda hos dem och oss. Mormor var här med Melwin eftersom Daniel var och jobbade. Fanny var med Alma och Eve vid poolen på Lysingsbadet. På kvällen när vi hade ätit var jag så trött så vi satte oss i soffan men det blev inte länge för vi var så trötta allihopa. Lördagen vaknade vi ganska tidigt för Melwin ville upp och leka. Vi gick upp och gjorde oss klara och åt frukost. Emelie, jag och Melwin åkte ner till stan en sväng och shoppade lite till barnen och mig. Daniel var hemma och lade klinkers i hallen och det blev jättefint tycker jag. Fanny var med Evelina och Alma. När vi kom hem så var Emelie med Clara hos oss och badade i vår pool. På kvällen grillade vi. När tjejerna åkt hem så hyrde vi en film och hade lördagsmys med hela familjen. Vi var uppe ganska sent på kvällen. Söndagen vaknade vi runt 8:30. Vi åt frukost och städade lite hemma. När vi hade fixat färdigt och gjort oss i ordning så åkte vi upp till mor och far. Daniel kom dit senare för han fogade klinkersen i hallen. Mahlin, Magnus och Ellioth kom till mor och far också. Det var kul att se de små pojkarna leka så mysigt med varandra. Vid 14:00 kom släkten tll mor och far för att fira pappas 70-års dag (fyllde år på torsdagen den 28 juni). Mysigt att träffa släkten som man inte gör allt för ofta. När vi kom hem somnade Melwin i bilen efter en hel dag med mycket folk och intryck. Mahlin och Magnus följde med oss hem och umgicks, så kul att träffa dem för det blir ju inte så ofta. Ellioth var hos mormor och morfar. Kom i säng sent denna kväll.
Syskonkärlek Melwin och Fanny
Melwin
Emelie

Inga kommentarer: