söndag 15 februari 2015

Vecka 2-4

Vecka 2
Veckan började med några lediga dagar. På måndagen var mamma, Emelie, Melwin och jag på stan och sedan fikade vi hos Fanny. Melwin stannade kvar hos henne en stund. Daniel började måla om i Fannys rum. Melwin och jag var ute och lekte lite. På onsdagen var det dags för Daniel och mig att börja jobba. Barnen var ensamma hemma, mormor tittade förbi någon gång. Emelie tar bra hand om Melwin och han tycker mycket om att vara med sina systrar.

Torsdag var det dags för barnen med skola och dagis. Fanny sov hemma hos oss på kvällen. Fredag jobbade Daniel och jag och barnen var i skolan och på dagis. Visst har det varit skönt med jullov men det är skönt med rutiner igen. Daniel fixade Fannys rum i helgen så det blev klart. Mamma och jag har varit ute och promenerat.

Sjuk pojke
Vecka 3
Daniel och jag har jobbat hela veckan och barnen har varit i skola och på dagis. På tisdagen ringde personalen från dagis till min mobil och berättade att Melwin hade ramlat och slagit i tänderna så det blev ett akutbesök hos folktandvården. Det var en tand som satt lös så bara att hoppas att den sätter sig igen. Nu har alla våra barn slagit i tänderna.

Melwin fick falsk krupp på natten till onsdagen. Jobbigt för honom och det gör ont i mammahjärtat att höra honom hosta och vara så hes. På torsdagen slog förkylningen till med full kraft i hans lilla kropp. Fredagen var dagis stängt så Melwin var hos mamma på fm och Daniel på efm. När jag kom hem från jobbet så kände jag på Melwin och han var supervarm, 39,8 visade termometern. Inte konstigt han hade varit hängig hela dagen och inte ätit.

Helgen blev lugn eftersom Melwin hade 40 grader hela helgen. Mamma och jag har varit ute och gått 5 km både på lördagen och söndagen. Vi har haft mycket tv-mys med Melwin som inte orkat så mycket.
Vecka 4
Veckan började med ett tandläkarbesök för min del och jag hatar det verkligen även att det går bra.
Fanny har bodde hos oss några dagar då hon inte mådde så bra. Så härligt att ha familjen samlad. Melwin var också hemma eftersom han hade varit sjuk i helgen och då var mormor hos dem. Daniel och jag har jobbat. På jobbet var jag på utbildning i en uppdatering av dataprogrammet som vi har i landstinget.

Fredagen efter jobbet och efter att vi hade ätit och handlat så hade vi fredagsmys. Som vanligt somnade vi tidigt. På lördagen bakade mamma och jag bullar. Vi åt mat. På kvällen var vi hos familjen Elmerfjords och fikade.

Inga kommentarer: