söndag 27 april 2014

Vecka 10-14

Vecka 10
Måndag och Melwin och jag gick upp tidigt, gjorde oss klara för en ny dag. Jag skjutsade Melwin till dagis och efter det åkte jag hem och plockade lite. Tjejerna hade redan åkt till skolan. Jag var på en arbetsplatsintervju och efter det var jag på arbetsförmedlingen. Mamma hämtade Melwin på dagis. Tisdagen var jag och mamma med Melwin på barn för pricktest men det visade inget som tur var. Tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. På eftermiddagen var mamma, jag och Melwin i simhallen och hjälpte till att passa Emelies klass som var där. Onsdagen var tjejerna i skolan och jag och mamma bakade bullar med Melwin, han gillar verkligen att baka bullar och han fixar allt själv.
Melwin bakar bullar..
Torsdagen var Melwin återigen ledig från dagis och vi myste medan tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Var och storhandlade med Melwin. På kvällen kom mamma hit till Melwin och Emelie medan Daniel, jag och Fanny var på körskolan. Fredagen gick vi upp tidigt för att fira våra barn som fyllde år Fanny som fyllde 16 och Melwin som fyllde 4 år. Melwin och Fanny har som tradition att sova i Fannys säng natten innan och så även detta året. Vi kom in klockan 06:00 och sjöng och gav presenter till dem båda.
 Suddiga bilder men det var så mörkt..
Tjejerna var sedan i skolan och Melwin och jag var lediga och tittade på tv och myste på fm. När Daniel och barnen hade kommit hem så kom Daniels föräldrar och mormor hit och gratulerade dem. Robin kom lite senare till Fanny med paket till både Fanny och Melwin. När vi firat klart så åkte Fanny till Evelina med sina kompisar och hade fest för henne och Evelina som fyllt 16 också. Daniel hämtade 03:00. Emelie var med Tessan på kvällen. Lördagen hade vi lite sovmorgon. Sedan kom Mahlin, Magnus och Ellioth. Vi åt lunch. Mamma, pappa och min faster kom lite senare för att fira Melwin och Fanny. 
Melwin fick sin älskade elbil av oss och mormor och morfar. Fanny fick många fina presenter som hon önskat sig. På kvällen när alla åkt hem tog vi det lugnt och Robin kom och sov hos Fanny. Söndagen var vi ute hela dagen. Melwin åkte sin bil. Camilla var förbi en stund och gav Melwin en present eftersom han fyllt år, vi satt och snackade och fikade lite. Melwin tackar för presenten, jättegulligt av dig att komma ihåg han!!! Klippte pappa. Emelie var med Tessan.

Vecka 11
Vecka 11-15 har jag fått ett vikariat på Psykiatriska öppenvårdsmottagningen. Så Melwin och jag gick upp tidigt på måndagen då jag började klockan 8:00. Mamma hämtade Melwin på dagis och tjejerna kom hem efter skolan själva. När jag kom hem så åt vi mat. Resten av kvällen tog vi det lugnt. Tisdag till torsdag jobbade jag eftermiddag och då myste Melwin och jag hemma hela dagarna och lämnade han vid 12:30. När jag kom hem så hade mamma hämtat Melwin och hjälpt mig att förbereda eller lagat maten så att vi kunde äta med en gång. Tjejerna var med kompisar efter skolan. 
På torsdagen kräktes Melwin lagom när jag kommit till jobbet så Daniel fick vara hemma med honom och han hade feber med. Fanny mådde inte heller bra och hon fick gå hem från skolan. Fredagen jobbade jag extra eftersom en personal var sjuk. Så Melwin var hemma med mormor eftersom det inte hade kommit mer kräkts och febern hade försvunnit. När jag hade slutat mötte mamma, Emelie och Melwin mig och då gick vi på stan en stund. Melwin skulle haft kalas för sina kompisar i helgen men det fick vi boka av eftersom vi inte visste om det var magsjuka han hade haft. Helgen var lugn och vi gjorde några ärenden som vi inte hunnit under veckan. Tjejerna var med kompisar. Fanny var med Robin som sov hos henne på söndagen. 

Vecka 12
Måndagen hade tjejerna studiedag och Melwin fick vara hemma med dem och Robin. Jag själv jobbade 11:00-18:00. När jag kom hem så åt vi mat och sedan var det dags lägga sig framför en kort film med Melwin innan han skulle sova. Fanny blev sjuk med feber och huvudvärk så han var hemma hela veckan. Jag jobbade eftermiddag så Melwin var på dagis från 12:30-16:00 då Daniel hämtade honom. Daniel hade lagat mat till jag kom hem. Mamma hämtade också Melwin någon dag. Vi har övningskört med Fanny och hon är duktig.
Resten av veckan har flutit på som vanligt. Melwin och jag var lediga på fredagen. Mamma och jag gjorde smörgåstårta som vi åt i helgen. Helgen har vi tillbringat ute på gården. Fanny har varit med Robin hela helgen och han har sovit hos henne. På söndagen kom familjen Karlsson hit med presenter till Melwin och Fanny eftersom de hade fyllt år. De fikade hos oss! Barnen tackar för presenterna, ni är för gulliga:)
Vecka 13
Måndagen var tjejerna i skolan, Melwin var på dagis. Jag började 9:00 och slutade vid 18:00 så mamma hämtade Melwin och lagade mat till barnen innan jag och Daniel kom hem. De andra dagarna jobbade jag eftermiddag men lite extra på tisdagen, då det var sjukdom på jobbet. Eftersom jag hade jobbat sent så fanns det inte så mycket tid över till annat. Efter maten så var det dags för kvällsbestyren och sedan söva lilleman, läsa bok och mysa. 

På torsdagen fyllde Daniel år så vi sjöng för honom på morgonen och gav lite småpresenter. Daniel och jag jobbade båda två och barnen var i skola och dagis. Jag jobbade förmiddag idag och vi handlade lite när jag hämtat Melwin och sedan åkte vi hem och tog det lugnt innan tjejerna kom hem. Firade Daniel i familjen på kvällen. Fredag var jag återigen ledig och Melwin och jag var på BVC på 4-års kontroll och det gick hur bra som helst. Tjejerna var i skolan och Fanny var med Alma efter skolan en stund. På kvällen efter att vi hade ätit så tittade vi på tv och hade fredagsmys. I helgen var vi ute och jobbade lite i trädgården och Melwin lekte. Han tycker om att vara ute. På söndagen flyttade Fannys kille till en lägenhet och hon sov hos honom, jättefin lägenhet där min syster bodde för många år sedan. Vi hälsade på honom.
Vecka 14
Måndagen gick vi upp tidigt och åkte till dagis med Melwin och jag åkte till jobbet. När jag hade varit på jobbet så fick jag besked om att min farbror hade avlidit efter en mycket korttids sjukdom. Det var så jobbigt att vara på jobbet och inte kunna få bli ledsen. När jag kom hem så åt jag mat och sedan åkte vi, mor och far till min faster och pratade med henne om allt. Fanny sov hos Robin. Tisdag till torsdag började jag senare och Melwin och jag hade mys på förmiddagen. Tjejerna var i skolan. Fanny har i stort sett flyttat in hos Robin och det känns jättejobbigt för oss. Fredagen var Melwin och jag lediga, jag städade, tvättade och plockade. På kvällen var Fanny och Robin och åt tacos hos oss, mysigt när de kommer hem och äter med oss. Helgen tillbringade vi ute. Camilla och jag var och handlade blommor att plantera ute, sedan bjöd hon mig på fika på espressohouse, mysigt!! Vi träffade min faster en stund. 
Vi åt middag hos mor och far, Fanny och Robin var med då också. På söndagen var Melwin med Sixten hos oss. Mamma och jag har bakat bullar med Melwin.

Inga kommentarer: