söndag 11 november 2012

Vecka 43-44 Höstlov


Jag och Emelie på min 40 års-fest 3 november -2012
Vecka 43 måndag, denna dagen gick Melwin och jag upp klockan 6:30, vi åt frukost och gjorde oss klara för en ny dag. Denna dagen var första dagen på min LIA på  psykiatriska öppna  mottagningen. Tjejerna var i skolan. Jag blev väl mottagen på min LIA plats och det var en givande dag. När jag kom hem så hade mamma hämtat barnen och lekte med Melwin i rummet. Emelie var med Tessan. Fanny var med Alma hos henne och sov även där. Vi åt mat och pysslade lite innan jag stängde på tvn till barnen och satte mig för att plugga själv. Tisdag gick vi upp och gjorde oss klara allihopa och åkte till skola, jobb och dagis. Jag skjutsade Melwin till dagis och Fanny till skolan. När jag var på min LIA så ringde Fanny hem och sa att hon var sjuk så hon gick hem från skolan med halsont, feber, huvudvärk. Emelie var med Tessan när jag kom hem. Mamma var hos Melwin när jag kom hem och de lekte med bilar. Jag lagade mat åt oss och efter det så pysslade jag lite med allt möjligt. Barnen tittade på tv och jag pluggade. Fanny mådde inte bra så hon låg bänkad framför tvn. Onsdag, Melwin, Emelie och jag gick upp tidigt och klädde oss och åt frukost. Sedan lämnade jag båda två. Fortsatte till praktiken som även denna dagen var jättebra, så kul att få lära sig så mycket. Daniel jobbade i vanlig ordning. Mamma hämtade Melwin och lekte för fullt med honom när jag kom hem. Fanny var hemma själv även denna dag med feber ont i huvud och hals. Emelie var med Tessan hos henne. När vi hade ätit denna  dag så myste jag lite med Melwin i soffan innan han lade sig för natten, tjejerna tittade på film på kvällen medan jag satt och pluggade tills jag skulle sova. Torsdag var Emelie i skolan och Melwin på dagis. Fanny var hemma och var sjuk och Daniel jobbade. Jag var på min praktikplats där vi fick smörgåstårta, det var gott. Hela dagen satt jag och skrev diktat och det var så kul. Det är svårt ibland att höra om det är någon läkare som inte är svensk men det är roligt och nyttigt. När jag åkte hem så hämtade jag först Emelie och sedan åkte vi till hans dagis och fikade och pratade. Han tyckte att det var konstigt att vi kom och var lite ledsen för han ville åka hem och inte stanna men efter ett tag gick det bra. När vi kom hem så lagade jag mat som vi åt och efter det tog vi det bara lugnt och myste och tittade på film innan vi somnade. Fredag gick jag, Melwin och Emelie upp och åt och gjorde oss klara, när vi var klara så lämnade jag först Melwin och sedan Emelie. Fanny var fortfarande sjuk med feber och ont i halsen. denna dagen lunchade jag med 3 av mina fina klasskamrater. Det var sista dagen på min LIA idag och jag tyckte det var tråkigt eftersom jag trivdes där, Tack Anette för en lärorik och trevlig vecka!! När jag hade slutat och kom hem så var Emelie med Nora och Albin. Jag och mamma åkte och handlade till festen medan Melwin var hemma hos Fanny, de tittade på film. När jag kom hem så lagade jag mat som vi åt och sedan plockade jag lite. När Daniel kom hem så åkte vi, Emelie och Melwin till Daniels mormor och firade hans mamma som fyllde år. När vi kom hem så hade vi fredagsmys. Vi tittade på film innan vi somnade. Lördag hade vi sovmorgon och åt en sen men god frukost. När vi hade ätit och gjort oss klara så kom mamma hit och tog hand om Melwin medan jag pluggade. Daniel åkte ut till båten. Emelie var med Tilda som sov hos henne. Fanny var med Alma hos henne. Det blev en god middag med lite mys på kvällen. Pluggade lite till på kvällen. När jag var klar så tittade vi på tv och myste i soffan. Söndag hade vi också lite sovmorgon. När vi var klara så gjorde Daniel, jag och Melwin lite ärenden. Emelie var med Tilda till kvällen, de var i simhallen en stund. Fanny hade fått feber igen så hon låg och sov och tittade på tv hela dagen. Jag satt och pluggade en hel del. Emelie blev sjuk på kvällen med feber och ont i huvud och hals. Vi tittade på tv på kvällen innan vi somnade.
Vår kille 2,5år
Vecka 44 höstlov och denna vecka hade jag hemstudier. Måndag tur att jag hade tjuvstartat med pluggandet då tjejerna var sjuka i feber ont i huvud och hals. Det var ju Fannys andra vecka som hon var sjuk. Vi myste hela dagen framför tvn. Daniel jobbade. Mamma kom och fikade en stund. Jag passade på att plugga en del. Jag tvättade och plockade och lagade lunch och mat. Lekte med Melwin med bilar. Resten av dagen slappade vi framför tvn. Tisdag var tjejerna sjuka och jag hade som tur var blivit klar med min uppgift som skulle lämnas in. Daniel och jag var på ett möte på dagis. Barnen tittade på film och tog det lugnt hela dagen. Farmor kom förbi och hälsade på. Daniel jobbade. På kvällen var Daniel och jag och handlade mer saker till festen. När vi hade ätit mat så tog vi det lugnt och slappade framför tvn. Onsdag sov vi lite längre men jag var tvungen att gå upp kl 8:00, jag skulle på studiebesök med klassen. Vi var på tvätteriet, Teamolmed sedan blev Melwin sjuk så jag fick åka hem när de andra skulle vidare. Fanny var med Alma och Emelie var med Tilda. Melwin och jag tittade på tv och myste när vi kom hem, han hade fått feber och var snorig. Plockade lite och lagade mat på kvällen. Jag tvättade några maskiner. Tittade på en gammal julkalender på kvällen, de gillar Emelie och jag att göra så här innan jul. Torsdag gick jag upp tidigt och pluggade för vi hade ytterligare en inlämningsuppgift. När barnen vaknat så åt vi frukost. Melwin lekte med sina bilar och jag pluggade. Mamma, Emelie och jag var på stan och gjorde lite ärenden medan Melwin var hemma hos Fanny, han sov middag. När vi kom hem så lagade jag mat och dammade medan mamma dammsög. Tack för hjälpen jag fick MAMMA!! Daniel jobbade eftermiddag och kväll. Jag pysslade och tvättade lite. Lade oss tidigt i sängen och tittade på tv. Fredag hade vi sovmorgon. Sedan satt jag och pluggade med mina fina klasskamrater via nätet. Klockan 11:30 var jag, Melwin och Emelie hos Jenny, Oscar och Adam på Adams 3-års kalas. Där träffade vi även Nina, Alex och Nathalie. Handlade lite till festen och mat. Lagade mat när vi kom hem. Förberedde maten till festen dagen efter. På kvällen vid 18:00 kom min älskade saknade syster med make och min söta systerson Ellioth. Killarna lekte så härligt med varandra. Daniel jobbade men kom hem vid 20:00. Vi hade en trevlig fredag kväll med barnen och familjen Pettersson. Det blev en sen kväll. Lördag var det full rulle med killarna kl 7:30 på morgonen så vi intog en god frukost. Efter det var det förberedelser med festen och vi inhandlade det allra sista. Emelie var på Tessans kalas. Fanny var med Alma. Mahlin och jag fixade maten. Mamma var här och hälsade på en stund. Klockan 16:00 åkte vi ut till friskolan på Gertrudsvik och plockade i ordning allt. Klockan 17:00 kom alla gäster och festen löpte på. Det var jättetrevligt och jag fick mycket fina presenter.Melwin var med hela kvällen och han fixade det galant. Ellioth blev trött så mamma fick hämta honom tidigt. Hon var hemma hos oss och lade honom. Vi städade innan vi kom hem kl 00:45. Barnen hade jag skjutsat hem vid 00:00. Så de sov när vi kom hem. Söndag hade vi alla sovmorgon förutom Ellioth som var uppe med mormor och tittade på film, tills vi andra vaknade. Vi åt frukost när alla hade vaknat. Pojkarna lekte för fullt. Så mysigt de har, synd att de inte bor närmare oss. Fanny var med Alma, Emelie var med en kompis. Mor och far kom hit och firade Magnus. Vi åt mat och fikade efter det. Mahlin och Magnus och Ellioth åkte hem efter att vi hade fikat och pojkarna hade lekt. Tråkigt när de åkte, vill ses oftare :( Efter att de hade åkt hem så tog vi det lugnt. Fixade lite med tvätt. Sen blev det film resten av kvällen innan vi somnade. 
Fanny och vårt "extra" barn Alma



Inga kommentarer: