torsdag 25 november 2010

Torsdag den 25/11-2010

Kl: 8.00 plockade jag fram nya gardiner och strök dessa och hängde sedan upp dem. Melwin satt på golvet i vårt sovrum och plockade i sin lilla väska. Vid 10.00 kom min mamma och pappa. Pappa var barnvakt åt Melwin och mamma och jag åkte iväg lite ärenden och letade efter röda adventsstjärnor och ljusstakar och handlade. När vi kom hem åt vi lunch och efter det åkte de hem. Daniel var bara hemma en snabb sväng och tog en macka innan hans nästa tur. Inte kul när han ska ge sig ut och köra i detta väglag. Snön ligger ju fortfarande kvar....Emelie följde med Wilma hem efter skolan. Innan Fanny kom hem sövde jag Melwin i sin säng och satte igång att dammsuga hela huset, soffan och tvättade golvet. Fanny kom hem 15.30 och var jättegullig med Melwin hon hade honom själv i två timmar medan jag tvättade, hängde tvätt, lagade mat (Basilikafilé med kokt potatis). tvättade toan och diskade. Jag får så dåligt samvete när jag gör så mycket och inte haft tid med min lilla pojke, det svider i hjärtat på mig. Jag gav Melwin gröt kl 19.00 och lade honom i sin säng och han sov inom 5 min. Han är så duktig på att somna själv i sin säng nu. Emelie har lagt sig och Fanny sitter vid datorn. Daniel har precis kommit hem. Idag fick han bara träffa Melwin 30 min och tjejerna har han inte sett alls, tur att inte jag har hans jobb. Jag skulle inte klara av att träffa barnen så lite och inte få vara delaktiga i deras vardag...

Här har Emelie byggt en koja och Melwin tycker att det är supermysigt att få vara med att leka.
Lite lika är de i alla fall tycker vi...Jag älskar verkligen mina fina barn. Tur att jag har dem...

Inga kommentarer: